Świdnica, dnia 07 marca 2025 r.
O G Ł O S Z E N I E
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 15
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko:
specjalista pracy z rodziną
Liczba etatów: 1
Wymiar etatu: pełny
Miejsce wykonywania pracy: Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Planowany początek zatrudnienia: kwiecień 2025 r.
Główne obowiązki:
1) Udział w posiedzeniach dotyczących oceny sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinach
zastępczych i rodzinnych domach dziecka.
2) Przeprowadzanie okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.
3) Realizowanie postanowień sądowych w zakresie umieszczenia dziecka w pieczy
zastępczej.
4) Promocja rodzicielstwa zastępczego.
5) Wykonywanie zadań koordynatora w imieniu organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
6) Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka
z terenu powiatu świdnickiego w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
7) Przygotowywanie, we współpracy z rodziną zastępczą oraz asystentem rodziny
lub podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku.
8) Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu
do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej
i rehabilitacyjnej.
9) Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją
prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
10) Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.
11) Sporządzanie w imieniu organizatora rodzinnej pieczy zastępczej oceny rodziny
zastępczej lub rodzinnego domu dziecka.
12) Przygotowywanie opinii i innych dokumentów określonych ustawą o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej niezbędnych do realizacji zadań.
13) Sporządzanie dokumentacji w zakresie realizowanych działań wobec dziecka i rodziny,
w tym m.in. sporządzanie kart czynności.
14) Współpraca z Sądem Rodzinnym oraz innymi podmiotami i instytucjami działającymi
na rzecz dziecka i rodziny.
Wymagania konieczne:
1) obywatelstwo polskie,
2) wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca
socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku,
uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk
o rodzinie, resocjalizacji,
3) minimum 5 letnie doświadczenie w pracy z systemem rodzinnym,
4) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie
na potrzeby procesu rekrutacji,
5) wyrażenie zgody na umieszczenie danych osobowych zawartych w ofercie
w Biuletynie Informacji Publicznej na potrzeby procesu rekrutacji,
6) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
7) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo
ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku specjalisty pracy z rodziną,
9) rękojmia należytej realizacji zadań specjalisty pracy z rodziną,
10) znajomość przepisów z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy
zastępczej oraz umiejętność ich stosowania,
11) bardzo dobra obsługa MS Office oraz podstawowych urządzeń biurowych,
12) umiejętność planowania i organizacji pracy, sumienność, efektywne realizowanie
powierzonych zadań,
13) umiejętność analizy i syntezy dokumentów,
14) umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, kultura osobista, odpowiedzialność,
rzetelność, obiektywizm,
15) umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,
16) umiejętność formułowania wypowiedzi na piśmie w sposób gwarantujący ich
zrozumienie.
17) chęć samorozwoju i podnoszenia kwalifikacji, min. poprzez udział w superwizji.
Wymagane dokumenty:
1) dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie (dyplom) oraz ewentualne
dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje,
2) list motywacyjny,
3) życiorys (CV),
4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie stażu pracy (świadectwa pracy,
zaświadczenia),
5) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu
z pełni praw publicznych,
6) oświadczenie o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy
na stanowisku specjalisty pracy z rodziną,
8) oświadczenie o wyrażeniu zgody na umieszczenie danych osobowych zawartych
w ofercie w Biuletynie Informacji Publicznej na potrzeby procesu rekrutacji,
9) referencje z poprzedniego miejsca pracy, jeśli kandydat takie posiada,
10) klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w procesie rekrutacji,
stanowiąca załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze,
11) klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji, stanowiąca
załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze.
Warunki pracy:
1) praca w wymiarze pełnego etatu,
2) praca w siedzibie jednostki przy ul. Wałbrzyskiej 15, w obiekcie przystosowanym
do potrzeb osób niepełnosprawnych,
3) okres zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony przy założeniu możliwości
przedłużenia umowy na czas określony lub nieokreślony w przypadku prawidłowej
realizacji zadań na stanowisku,
4) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja
2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2023 r.
poz. 1102) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Świdnicy, wypłacane 27 dnia każdego miesiąca.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu
poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia o naborze – wyższy niż 6%, przy zatrudnieniu
powyżej 25 osób w przeliczeniu na pełny etat czasu pracy.
Dokumenty należy składać: w terminie do dnia 31 marca 2025 r. osobiście lub przesłać
pocztą (liczy się data wpływu), w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Konkurs
na stanowisko specjalisty pracy z rodziną”.
Miejsce składania dokumentów: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy,
ul. Wałbrzyska 15, II piętro, pokój nr 36, w godzinach od 715 do 1515.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy informacyjnej Powiatowego
Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy ul. Wałbrzyska 15 (II piętro), stronie internetowej
www.pcpr.swidnica.pl w zakładce Praca oraz www.bip.powiat.swidnica.pl – Dział
Praca/nabór w Jednostkach Powiatu.
Inne informacje:
Osoba będzie zatrudniona na podstawie umowy na czas określony na podstawie art. 25
§ 1 Kodeksu Pracy. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy
wstępnej. Przewidywany termin rozmowy kwalifikacyjnej – 4 kwietnia 2025 r.
Oferty złożone lub wysłane po terminie nie będą rozpatrywane. Oferty odrzucone ze względu
na niespełnienie wymogów formalnych ogłoszenia oraz złożone po terminie zostaną odesłane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod telefonem 074 851 50 27.
Oświadczenia, cv oraz list motywacyjny należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
Beata Galewska
Dyrektor Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Świdnicy
Załącznik nr 1
do ogłoszenia o naborze
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W
PROCESIE REKRUTACJI
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia
27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE.L.2016.119.1) –
dalej RODO informuję, że:
1. Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane
Pani/Pana dane osobowe, jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wałbrzyska 15, 58-
100 Świdnica. Z Administratorem może się Pani/Pan kontaktować za pomocą operatora
pocztowego na adres: ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica lub za pomocą adresu poczty
elektronicznej: e-mail: pcpr@pcpr.swidnica.pl.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować
za pomocą adresu poczty elektronicznej: e-mail: iod@pcpr.swidnica.pl lub za pomocą
operatora pocztowego na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wałbrzyska 15,
58-100 Świdnica z dopiskiem: „Inspektor Ochrony Danych”.
Może Pani/Pan się kontaktować z inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach
związanych z przetwarzaniem swoich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw
przysługujących Pani/Panu na podstawie RODO.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji praw i obowiązków
wynikających z realizacji procesu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane osobom upoważnionym przez
Administratora. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą dyrektor Powiatowego
Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy oraz członkowie komisji rekrutacyjnej.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres:
a) dla kandydatów spełniających wymogi formalne ogłoszenia o naborze przez okres procesu
rekrutacji i do 6 miesięcy po jego zakończeniu,
b) dla kandydatów niespełniających wymogów formalnych ogłoszenia o naborze do czasu
zakończenia procesu rekrutacji.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy
i do organizacji międzynarodowych.
7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą
profilowane.
8. Administrator pragnie zapewnić Panią/Pana, że wszystkim osobom, których dane osobowe
są przetwarzane przez Administratora, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO.
W związku z tym przysługują Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych w tym
prawo do uzyskania kopii tych danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich
przetwarzania, przenoszenia, oraz inne uprawnienia w tym zakresie zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
9. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1
lit. a RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo
do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem zgodnie z obowiązującym
prawem.
10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby,
której dane osobowe dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi
ma charakter dobrowolny.
11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu
przeprowadzenia procesu rekrutacji, w której Pani/Pan bierze udział.
12. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych
narusza przepisy RODO.
13. Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą przetwarzane w formie papierowej i
elektronicznej (systemy informatyczne Administratora).
14. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej,
technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy
umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem,
wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
Załącznik nr 2
do ogłoszenia o naborze
KLAUZULA ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W
PROCESIE REKRUTACJI
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście
motywacyjnym i CV oraz innych dokumentów określonych w ogłoszeniu o naborze, w tym
wizerunku przez Administratora Danych – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą
w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 15 dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na
stanowisko …………………………………………………………………………….
□ tak □ nie
Podaję dane osobowe dobrowolnie i świadomie oraz oświadczam, że są one zgodne
z prawdą.
Oświadczam, że:
a) zostałam/em poinformowana/y, że udzielona zgoda na przetwarzanie moich danych
osobowych może zostać odwołana w dowolnym momencie za pomocą poczty elektronicznej,
za pośrednictwem operatora pocztowego lub osobiście w sekretariacie tutejszego Centrum.
Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej wycofaniem,
b) jestem świadoma/y tego, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne i konieczne
do prawidłowego i efektywnego przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz akceptuję jego cele,
c) zostałam/em poinformowana/y, iż pracodawca nie może na podstawie niniejszej zgody
przetwarzać powyższych danych w sposób naruszający moje dobre imię lub dobra osobiste, a
także w zakresie i celu innym niż wskazane powyżej,
d) zostałam/em poinformowana/y, że wyrażenie niniejszej zgody nie zwalnia pracodawcy
z obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa co do
zabezpieczenia przetwarzanych danych oraz ich legalnego przetwarzania,
e) zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych
w procesie rekrutacji, stanowiącą załącznik do ogłoszenia o naborze na stanowisko.
………………………………………………………………………….
(miejscowość, data, czytelny podpis kandydata do pracy)