Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy
POSZUKUJE DWÓCH (2) WYKONAWCÓW
DO REALIZACJI USŁUGI
KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
1. Wykształcenie: wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia,
socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione
studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie,
resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo –
wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub
co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom
dziecka;
2. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
3. Kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie
jest mu zawieszona ani ograniczona.
4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do
niego wynika z tytułu egzekucyjnego (jeśli dotyczy).
5. Kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe.
6. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem
ograniczonym.
7. Kandydat daje rękojmie należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
8. Nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
WARUNKI WSPÓŁPRACY:
Świadczenie usługi na podstawie umowy zlecenie w okresie od dnia podpisania umowy do
31.12.2025 r.
ZAKRES ZAMÓWIENIA:
Kody CPV zamówień:
CPV 85.00.00.00-9 – usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
CPV 85.31.23.00-2 – usługi dozoru i doradztwa
CPV 85.31.00.00-5 – usługi pracy społecznej
Świadczenie usługi polega na realizacji na terenie gmin powiatu świdnickiego w szczególności
następujących czynności:
1) współpraca z 15 rodzinami zastępczymi z terenu powiatu świdnickiego poprzez kontakt
osobisty w miejscu zamieszkania rodziny zastępczej i dokumentowanie tej pracy;
2) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym w realizacji zadań wynikających z zakresu
rodzinnej pieczy zastępczej, w tym jej dokumentowanie;
3) przygotowanie, we współpracy z rodziną zastępczą oraz asystentem rodziny,
a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny – we
współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
4) pomoc rodzinom zastępczym w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
5) zapewnianie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci,
w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
6) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją
prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
7) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
8) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy;
9) przeprowadzenie w imieniu organizatora oceny sytuacji dziecka umieszczonego
w rodzinnej pieczy zastępczej w terminach określonych w ustawie;
10) sporządzenie w imieniu organizatora, oceny rodziny zastępczej w terminach określonych
w ustawie;
11) sporządzenie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka
w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny biologicznej na
potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie oraz innych opinii w sprawach
określonych w ustawie;
12) współpraca z podmiotami wspierającymi rodzinne formy pieczy zastępczej;
13) podnoszenia kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi i rodziną, w szczególności przez
udział w szkoleniach i samokształcenie,
14) zachowania w tajemnicy informacji o osobach oraz przestrzegania ustawy o ochronie
danych osobowych i podpisania stosownej umowy w zakresie przetwarzania danych
osobowych,
15) znajomość przepisów, tj. ustawy z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie
pieczy zastępczej oraz powiązanych aktów wykonawczych, Kodeksu rodzinnego
i opiekuńczego;
16) zapoznania się z obowiązującymi w jednostce drukami i dokumentami wprowadzonymi
Zarządzeniem Dyrektora PCPR;
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony i podpisany formularz oferty – załącznik nr 1
2. Oświadczenia według załącznika nr 2
3. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i doświadczenie.
4. Życiorys zawodowy CV.
MIEJSCE SKŁADANIA OFERTY:
1. Ofertę należy sporządzić na załączonym formularzu oferty – załącznik nr 1 wraz
z załącznikiem nr 2 – oświadczenie.
2. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
3. Ofertę należy złożyć w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy,
ul. Wałbrzyska 15 do dnia 31 marca 2025 r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie
z dopiskiem – ,,Oferta na koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej”
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia
27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE.L.2016.119.1) –
dalej RODO informuję, że:
1. Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane
Pani/Pana dane osobowe, jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wałbrzyska 15,
58-100 Świdnica. Z Administratorem może się Pani/Pan kontaktować za pomocą operatora
pocztowego na adres: ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica lub za pomocą adresu poczty
elektronicznej: e-mail: pcpr@pcpr.swidnica.pl.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować
za pomocą adresu poczty elektronicznej: e-mail: iod@pcpr.swidnica.pl lub za pomocą
operatora pocztowego na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wałbrzyska
15, 58-100 Świdnica z dopiskiem: „Inspektor Ochrony Danych”. Może Pani/Pan się
kontaktować z inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych
z przetwarzaniem swoich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących
Pani/Panu na podstawie RODO.
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu prowadzenia spraw związanych
z realizacją praw i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, z ustawy z dnia 12 marca 2004 roku
o pomocy społecznej, które pozostają w kompetencji Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane osobom upoważnionym przez
Administratora. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub
działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które
wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe
dla których Administratorem jest dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Świdnicy,
c) inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego
prawa,
d) podmioty, którym przekazanie Pani/Pana danych osobowych następuje na podstawie
Pani/Pana wniosku lub zgody.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres
niezbędny do realizacji celu określonego w pkt 3, a następnie po tym czasie zgodnie z
zatwierdzoną instrukcją archiwalną i jednolitym rzeczowym wykazem akt dla
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie na mocy przepisów powszechnie
obowiązującego prawa.
6. Pani/Pana dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy i do
organizacji międzynarodowych.
7. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą
profilowane.
8. Administrator pragnie zapewnić Panią/Pana, że wszystkim osobom, których dane osobowe
są przetwarzane przez Administratora, przysługują odpowiednie prawa wynikające
z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych
w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia
ich przetwarzania, przenoszenia, oraz inne uprawnienia w tym zakresie zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
9. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1
lit. a RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu
prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem zgodnie
z obowiązującym prawem.
10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby,
której dane osobowe dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych
Administratorowi ma charakter dobrowolny.
11. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza
przepisy RODO.
12. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan
zobowiązana/y do ich podania lub ich uzupełnienia ze względu na prowadzenie spraw
związanych z realizacją praw i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca
2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, z ustawy z dnia 12 marca
2004 roku o pomocy społecznej, które pozostają w kompetencji Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie. Konsekwencją niepodania i nieuzupełnienia danych osobowych będzie
pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.
13. Podane przez Panią/Pana dane osobowe są przetwarzane w formie papierowej
i elektronicznej (systemy informatyczne Administratora).
14. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej,
technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy
umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem,
wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
Beata Galewska
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie w Świdnicy
Załącznik nr 1 do ogłoszenia
– oferta
……………………………………….….
(pieczęć lub adres Wykonawcy)
Powiatowe Centrum
Pomocy Rodzinie w Świdnicy
ul. Wałbrzyska 15
58-100 Świdnicy
Nazwa i adres Wykonawcy:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
tel./fax: ……………………………………………………………………………………………………………………………………
e-mail: ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
O F E R T A
W odpowiedzi na ogłoszenie na realizację zadania świadczenie usługi koordynatora rodzinnej
pieczy zastępczej dla 15 rodzin zastępczych, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej funkcjonujących na terenie powiatu
świdnickiego wskazanych przez Zamawiającego, w terminie od dnia podpisania umowy
do dnia 31 grudnia 2025 r.
cena brutto: ………………………….zł za jeden miesiąc świadczenia usługi za jedną rodzinę
zastępczą objętą wsparciem
słownie: ……………………………………………………………………………………………………………………..
cena brutto: …………………… zł za 1 miesiąc świadczenia usługi wobec 15 rodzin objętych
wsparciem (stawka za 1 rodzinę x 15 rodzin) w całym okresie realizacji zamówienia
słownie: ……………………………………………………………………………………………………………………..
………………….…………………
(pieczątka i podpis osoby uprawnionej)
………………………………., dnia ……………………..2025 r.
(miejscowość)
Załącznik nr 2 do ogłoszenia
– oświadczenie
……………………………………….….
(pieczęć i adres Wykonawcy)
OŚWIADCZENIE
Składając ofertę na realizację zadania świadczenie usługi koordynatora rodzinnej pieczy
zastępczej dla 15 rodzin zastępczych, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej funkcjonujących na terenie powiatu świdnickiego
wskazanych przez Zamawiającego, oświadczam, że osoba………………………………, która
będzie pełniła funkcję koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
1) posiada obywatelstwo polskie,
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest
jej zawieszona ani ograniczona;
3) nie wypełnia/wypełnia* obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek
w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego/nie dotyczy mnie*;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe;
5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym;
6) daje rękojmie należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej;
7) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022
r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
(*) właściwe zaznaczyć
………………………………………………..
(podpis osoby uprawnionej)
…………………………………, dnia ………………….. r.
(miejscowość)